Advertisement

Wednesday, June 09, 2010

hanya kerana nama..

:
Smlm, mood kelaparan kembali menyinga. tah kenapa, sgtla lapar. ok, mcm biasa sy mmg tak amik lunch on weekdays. bukan apa, kalau kenyang sgt sure mengantuk kat ofis. so, selalunya amik heavy breakfast, lunch break pi merayau. then petang siapla, mmg kaw2 punya lapar.


Nk dijadikan cerita, ptg2..on the way back dok pk apa nk makan. so, lepas jemput ff singgah gerai Ramly Burger pesan burger 5 biji! eh, bukan sorg punya makan tapi whole families.. hehe


Balik, dgn baju opis terus ngap burger. tetiba, 'aik dh abiss burger aku'. sah! lupa nk baca bismillah sbb tu makan burger pun tak perasan abis. haha. teruk betul. lapar punye pasal.


Setel semua keje2 umah, lepas bake sebiji kek terus masak bubur nasi sbb tekak ni teringin nk makan bubur pulak. kire share la ngn ff since org lain tgh mood diet. masa2 basuh beras tu, terpk pasal 'nama'.


Serious, day dreaming mmg my bestie sejak zaman kanak2. jadi, part nama pun aku berangan. dulu2 selalu pk bestnya if my name ni adalah *****. kdg2 geram gak nama la emak bagi permission org lain letak nama. nk tau, my sibling belah lelaki semua ayah yg letak. maka, diorg punye nama semua ada makna. tapi bukan anak2 perempuan. ntah, dulu mak deliver kat kg. jadi if anak pompuan semua berebut nk bagi nama. if reject, takut tersinggung.


maka, pasrahlah aku dgn nama ni even rimas bile exam sure dok belakang. skolah agama lagi la, y = ya, maka huruf jawi YA tu akhir. dek tak tahan, final year (darjah 5 skolah agama) aku selamba je bgtau cikgu.


'ustaz, sy boring la asyik dok belakang je time exam. apakata, ustaz buat susunan terbalik. Huruf 'YA' paling depan.


Ustaz yg baik hati tu terus merealisasikan my last wish .Bangga sgt dok depan.. FINALLY!


Skang, kalau takde keje main google rupa2nya international jugak namaku ni. ada Ind*nesia (paling hits), ukraine, german pun ada. haha. oh, we share same name , bapak je lain. HOHO


kesimpulannya, bersyukurla dgn nama parents bagi. asalkan tak menyalahi norma2 kehidupan, redhala & enjoice!


ok, off topic. thanks to my bestie (PJJ) for this special skirt. SERIOUSLY, you mmg multi-skill la babe! (baking + sewing)


i feel sexy walaupun flabby! :p

3 comments:

hajja said...

aku lagi boring ngan nama aku..
org siap surprise jumpa aku.
mesti ingat aku mak cik makcik

kat sini ada siti hajar jugak, pakai tudung labuh

mesti org buat joke about it! lantak la

Yulie Elveera said...

hahaha.. kelakar! wei okla same name ko camtu. aku lagi rela daripada sama ngn a*tis yg perangai ntah apa2.. eh, nama ko ok pe maksud bagus.
antara nama yg best aku rasa adalah kawan kite yg update blog 2-3 bulan skali tu si ES(jgn mare ye ES). nama dia cool gile!!
wei, sib baik nama anak kite cun2. aku sikit lagi nk buh syafeeqa arianna. tapi adreanna lak lekat. org dulu2 kesian la, sbb ramai sgt org lain nk buh nama (mcm kes aku). akak aku lagi kesian, ada ke sorg nenek tu nk buh nama dia pure jawa 'tumyem'.. gile! okla banggala jadi jawa tapi jgnla buh nama smpai camtu skali. horror! sib baik mak aku tak kasik. hahaha.. skang ni dh besar2 kalau akak aku buat hal, aku suka kacau dia ngn nama 'pelikk' tu.. haha

Cik Esu said...

Ahahahaha... ES mmg glamer. Aku ada kwn masa kt uni dulu. Fara-Jasseica.
Ramai gakla students yg nak kenal sape budak ni. Gile omputih nama dia!

Dulu mak aku nyaris nak letak nama aku Shahirah or Shakirah (giler rase mcm pompan gedik, gatal & bitchy). something like that la. Sbb nak nama aku start from "SHAxxx". Tp ntah cmne dpt nama aku ni. sedap je aku rase nama aku. and tis year aku tjumpe yg sama nama ngan aku lak. with diff spelling la. budak tu la bgtau apa maksud nama kitorg ni... not bad gak maksod dia :D.

Advertisement

Advertisement