Advertisement

Monday, January 18, 2010

once i start eating, i just can't stop!

tajuk sikit punya paranoid, kan?


serious lah, 2-3 menjak ni mmg lapar tu menjadi2. bygkan hari jumaat lepas, breakfast nasi lemak, lunch nasi beriani, malam pula nasi berasam pedas daging tetel. peh, sgt nikmat!


sabtu, kene kerja (alternate saturday). dhlah bangun lmbt, apalagi haru biru jadinya sbb dh janji dgn ff & hubby nk masak nasi ayam. walaupun masa terlalu cemburu, kugagahkan diri memasak nasi ayam + sup + ayam masak merah (hubby). breakfast pun tak sempat, sbb dpt cium bau je terus merempit ke tempat kerja. apalagi dlm office perut ni menyanyi2 minta diisi.


1pm sharp, balik rumah.. gigil2 tangan sbb laparr sgt. hehe. dh kenyang ngantuk pulak. nikmat betul kehidupan :p . before tidur sempat study blog nanee tgk apa yang berkenan. nanee, aku dh addicted ngn blog hang!


episode kelaparan bersambung kembali di hari ahad nan hening. pagi2, dh bangun berpencak kat dapur. sebelum gian dtg, dahulukan yg wajib iaitu memasak utk ff & hubby. sup daging + mee goreng. finally............... pancake idaman utk diri sendiri.thanks nanee for sharing (aku bg semangat ni, pasni hang try resepi best2 tauu)

my version. kurang gebu sbb non stick yg mencapai piawaian dh tak rupa non stick.



tghari, masak sempoi2 iaitu sup sayur + ikan smbal hijau (berasap !). mata dh sayup2, hubby ajak keluar. bagus jugak, mmg nk survey cake stand pun. cuma tak tau empunya diri suka or nk cari alternatif lain. ke jusco beli sikit groceries & singgah McD. habisla, mengidam sundae with choc topping pulak. sedap gile la topping dia! selalu makan tak puas. bagus jugak hubby parking2 jauh2.. menapak utk stabilkan balik food/calory intakes.



cake stand (optional) for next week event, rm45


cupcakes 3-tier serving tray rm29




isnin, puasa!

8 comments:

Anonymous said...

Berkenan tengok cake stand tue le. Kite dulu ade ler dapat hadiah kawin. Tinggal kat mak je. Tah tah tikus je dok guna buh kek diorang heheheh

Yulie Elveera said...

cake stand tu cantik ala2 vantage tapi murah. letak kek kaler putih sure cun! ijan tinggal kat umah mak? elok lagi kot.. balik malaysia nnti check la. or senang cite beli satu kat sana. tgk website mat salleh punye lagi gempak2. tapi tak taula harga.. kalau dpt satu, sure tak tido malam esp yg stainless steel. peh!!

Nanee Hamid said...

org perempuan..kalo masuk kedai cenggini, sure berejam dok angkat-belek-letak. last2 xbeli pung..wahahaa [aku lah tu!!]

rajin ko yer yulie.pagi2 msk nasik ayam, pstu g kije.

Yulie Elveera said...

nanee, ko sungguh memahami (sila rujuk,perenggan pertama tu)
bab masak tu, bukan rajin tapi tanggungjawab. dh ler kene tolong jaga anak, jadi pepandaila tinggalkan makanan berkhasiat utk si bapa & anak apabila si ibu pergi bekerja.. hehe (tp kdg2 aku malss gak soh husband tapau!)

malyn said...

yulie..suke ar sume brg tu
akceli aku suka on behalf of my mom
hehe..leh tak macam tu?
mak aku memang collector brg² kristal n pinggan mangkok english design tu
aku suka tengok la,tp tidak utk diri sndiri
nway,klau ada rezki nk g cari cake stand tu utk mak aku la.suke!suke!

noniey said...

yulie, bagusnya ko ni.. sangat rajin melayan suami n ff.. bab2 masak tu aku salute gile ah.. aku ni plak time weekend je, mesti cari alasan nak makan kat luar.. huhuhu

Yulie Elveera said...

malyn, aku pun tak minat sgt actually. tapi bile terbayang kek dok atas tu terus.. wahhhhh! eh ko pi melaka singgahla area MITC, murah2 la aku tgkk.
noniey, ala masak pun ikut mood. layan taklah selalu sgt. asyik main internett je skang ni. cuma bile mood dtg, mmg kelentang kelentung la dapur tu.. hehe

♥nrina♥ said...

bukan ko mmg kuat makan ape dulu...cuma yg pelik tu badan tu je yg tak naik..sbb lepas makan je terus g tandas..hehe..

Advertisement

Advertisement