Advertisement

Wednesday, November 18, 2009

spm : old memories remain..

hari ni first day SPM. mula-mula tak la rasa bahang nya. yelah anak kecil lagi.. belum amik exam :p. in future agaknya lagi menggelabah kot....



tetiba teringat kenangan dulu-dulu. frankly speaking zaman peralihan ke f4 adalah zaman kelam ku. jgn ditanya kenapa, tapi seriously byk kenangan pahit yg aku lalui.. bukan senang nk adapt diri dgn environment baru, kawan baru & cikgu baru ... masa tu tak tau pun setiap kejadian ada hikmahnya bak kata pepatah everything happen for a reason...



punya la frust siap mintak my bro potongkan rambut even aku tau dia tak tau pun potong rambut. serious pendek. boyish cut! mcm apa je la.. silap jugak bila masuk girls school dh org ingat aku ni tomboy.. apa lagi jadi pujaan la.. haha.. SERIK, so i turned to where i really am.



ok, back to main entry.. setelah aku berjaya menyelesaikan konflik diri , aku rasa tenang pulak disitu.. start ada kawan.. start cikgu2 appreciate and gained my own confidence. ye, aku dh kecewakan mak ayah & DIRI sendiri.. 3 hari 3 malam aku nangis siap bengkak2 mata.. i learned from mistake. pi library study balik f1-f3 masa org sibuk2 ckp f4 adalah honeymoon year.. cari balik basic2 knowledge yg mmg takde dlm diri. alau ke mana pun kita kalau BASIC tak kuat mmg tak boleh nk lari... dulu2 tak tau. serious la aku terhutang budi ngn sorang kaka tu (alamak lupa nama).. dia chubby2 tapi penyayang. dia la ajar aku basic math yg aku sengall sgt masa f1-f3.



bila masuk F5, rasa best pulak.. belajar sama2.. main sama2.. paling aku rindu, every sunday morning kitorg ada jogging kat tepi sg muar .. bestnya! balik jogging lapar gile then serbu cafe mak ngah. sedapnyaaa nasi lemak dia...



then, masa SPM pulak.. yg mana brutal2 tu semua jadi baik. study room jadi senyap. masa depan sape tak takut! .. sayu pulak bile teringat. baca doa sama2 before melangkah ke sekolah. jalan kaki ramai2.. mcm nk berperang pulak. alhamdulillah, masa jawab exam ok je rasa. kalau aku masih selesa di sana agaknya aku takde kot kesedaran diri. asyik la dlm dreamland..




Bile result keluar, taklah excellent smpai masuk paper, tapi aku happy sgt sbb tak sangka berjaya jugak aku selitkan byk A1 .. masuk utm jumpa pulak my uni lover merangkap husband ku sekarang (ni kene masuk ke?? tak.. saje nk ckp belajar2 jugak tapi kene la pepandai cari someone buat peneman hidup. two heads is better than one kan? haha)




TQ friends, TQ cikgu, TQ old memories & TQ mak sbb setia bacakan yassin & surah2 masa exam. mak mesti mintak salinan jadual pekse pastu dia akan puasa & stand by kat rumah doakan supaya masa pekse tu boleh jawab dengan tenang....


3 comments:

faridah said...

Kakak chubby yg aja math tu WaiZack ker? Har har har.. atau pun kak Nor ala2 tomboi tu?

MaSLiNa said...

Weh.. lepas baca entry ko nih aku pun teringat zaman muda-mudi aku kat secondary school dulu.. time tu tgh glamer so blaja pun main² pastu insaf.. sib baik blum terlambat.. Alhamdullillah kita sume dah jadi seorang yang berguna skang.. Insyaallah..

yulie said...

farid, taklah.. waizack tu kakak merapu.. tapi sweet gak memories kite dulu2 kan. and i miss u so much dear, ko kan tukang supply breakfast tuk aku merangkap budak asrama yg asyik lapar je.. aku suka sgt cengkodok sedap ngn cecah marvelles ko tu!
gg, tu la alhamdulillah. aku time f1-f3 sgtla sengal even masuk boarding school. reti mintak duit je.. alhamdulillah start f4-f5 aku insaff sgt2.. masuk u bestt!

Advertisement

Advertisement