Advertisement

Tuesday, November 24, 2009

lucky? unlucky?

during childhood i always put a Big Question either i'm a lucky type or not? yelah aku kan kuat berangan :P. those who knowing me mesti ingat aku ni jenis lucky.takde problem dgn boyfriend. always connected dgn org2 yg caring & ada supportive parent + siblings yg sentiasa berada di depan mata serta kawan2 yg sgt membantu dikala susah dan senang. masa 1st year kat uni, my bro pun dlm uni yg sama. so tak penahla susah2 nk pi kelas, susah2 nk outing ke jb atau susah2 nk makan. tekan telephone, kejap je ada org dtg bg bantuan. bile my bro abis belajar, adik lelaki aku pulak masuk uni yg sama dibekalkan kancil rimless dan sekadar disembur cat hitam namun sgt tabah jika disuruh itu dan ini. dan muncul pula bf yang responsible dari segala aspek termasuk sumber kekuatan menaikkan pointer cgpa/cpa agar aku boleh salam tangan Tuanku Zanariah (first class ngn second upper .. i feel honour sgt2). percintaan ngn bf (hubby) pun tak byk onak dan duri. alhamdulillah dia sgt caring & sentiasa menjaga kebajikan dari dulu smpaila sekarang.



masa abis belajar pula, cuti 2 minggu then terus dpt kerja sbb kebetulan ada lecturer FKE nak pakai webmaster. TQ sil sbb bagitau suh pass resume (contract based & gaji hari sebanyak 70 inggit sehari termasuk elaun2.. lumayan la jugak rasa). alhamdulillah tak penah rasa menganggur. after a month, terus dpt keje tetap & based kat melaka pulak. kebetulan bf (hubby) masa tu pun dpt keje kat melaka.. so senang, keje dua tahun terus kawin :)



sebenarnya, bile di zoom in secara dlm.. aku bukanla lucky type tp lebih kepada middle range category. seriously, aku tak penah rasa 100% all out dlm apa2 bidang.. semuanya middle. x buruk tapi x excellent. kdg2 boring jugak.. so bile dh bosan tu mula la rasa down.



kebetulan tuhan nk tunjuk betapa perlunya bersyukur dgn apa yg kita kecapi, tuhan bukakan pintu hati kami .. tunjukkan sesuatu yg aku tak nmpk sebelum ni. betapa tabahnya hati mereka meskipun diduga dgn dugaan seberat-beratnya.. minta maaf, aku tak boleh cerita detail. tapi cukup la menyedarkan aku akan erti kehidupan... hidup yg bagi kita takla meaningful sgt tapi ada org mendambakan apa yg kita lalui sekarang.




alhamdulillah juga, tuhan bukakan pintu kehidupan kami yg agak statik dulu kepada sesuatu yg menarik. peluang rezeki yg bukan sekarang utk dinikmati, tapi perlu berusaha agar dlm few years akan dtg bakal menuai hasilnya.. yg ada graf turun dan naik (kelentang kelentung di dlmnya adalah different story.. hehe) alhamdulillah, tuhan juga tunjukkan salah satu alternatif utk menghapus kebosanan. seriously, keobsesan ini membuatkan hidup aku kembali bercahaya. kembali bermakna.. mungkin kene bertatih.. takpe.. insyaallah suatu hari nanti aku akan lari jua walau tak sepantas Caster Semenya (yg diragui jantinanya.. setelah menonjol dipersada sukan. kalau dia dok diam kat South Africa, ada org nk tanya?????. saje je kan nk cari jalan memintas atau mencantas!)




“God prefabricated me the artifact I am and I accept myself. I am who I am and I’m chesty of myself,” :You Magazine.


oh, saje.. entry penghibur diri sendiri setelah seharian membaca Consession Agreement Hospital Support Service (4 developing new system in 2010!)

No comments:

Advertisement

Advertisement