Advertisement

Saturday, October 06, 2012

A Little Note

maafkan aku sbb menulis di sini. senang letak sini, lain kali ko boleh baca bila ko suka.



first of all, maafkan aku kerana dari segi principalnya mmg aku buat silap. aku admit. kelemahan aku? tak buat survey & take things mudah sahaja. last2 ko kecewa, aku pun pressure. cuma aku nk highlight, nobody is perfect. seumur hidup, tak pernah aku pedajal org. alhamdulillah aku pun tidak la pernah dianiaya. bukan la aku ni "kesayangan" semua, tp bab aniaya org tak pernah wujud dlm kamus hidup aku.



hidup aku biasa je. tak kaya tak miskin. kalau ko tgk aku mcm "senang", hakikatnya sama mcm org lain. mcm kau jugak, aku keje makan gaji . 6 hari seminggu. bukan 5 hari ye. mlm balik keje aku membaking. hari jumaat waktu org syok2 lepak/shopping/window shopping kt shopping mall (lunch break panjang), aku bergegas balik rumah. sbb aku kene kejar masa nk siapkan tempahan. pendek kata aku kene pandai urus masa. kdg2 aku perlu outstation, bukan mudah sbb dlm masa yg sama aku kene arrange masa cake pulak. so far aku boleh handle, cuma kdg2 kalau ada big event mmg aku terbabas. org tgk "bestnya, masyuk", tapi tahukah ko kdgkala "penat" aku tu tak boleh diungkap dgn kata2? tapi aku taknk merungut sgt, kelebihan ni tuhan bg & atas usaha aku sendiri. ye, usaha dari zero sbb dlu aku bosan takde hobby yg boleh buat aku happy. entah mcm mana, bila dtg hobby yg satu ni mmg "sesuatu" la hidup aku


aku tau ko sedih, ko tension dgn apa yg berlaku. ko nk salahkan aku, ok je aku terima. tp tolong la bg ruang kt diri aku jugak. bukan aku buat bende ni sbb aku nk seronok2. bukan aku buat sbb nk aniaya ko (ko tak rugi satu sen pun kan). tak terlintas langsung. cuma bila sesuatu bende tak going smoothly & hati aku tak sedap, aku terpaksa berundur. aku taknk menyesal. biarla keputusan aku (walaupun dh terlewat) tu dpt restu. yg nk mengadapnya aku jugak. so, aku biarkan dia buat keputusan n uruskan dari a to z. aku tak sentuh pun (ko nk percaya atau tak ko punya pasal). aku tak pandai nk manage so biarlah dia yg lagi tau apa yg terbaik dan manage utk aku.



byk process & procedure sebelum aku dpt apa yg aku ada. alhamdulillah, tuhan permudahkan segalanya. aku bersyukur sgt semua dh selesai. and to you, mungkin ada yg lagi baik menunggu...




sekian


No comments:

Advertisement

Advertisement