Advertisement

Wednesday, August 08, 2012

Pavlova (LAGI)

serious, pavlova ni mmg pencetus mood baik. bile tgk terus hati jadi berbunga. my fav part masa susun buah. mmg tamak haloba. kalau boleh mmg nk selit buah mana yg ada. pavlova means nothing kalau buahnya ciput . syokk sgt menyusun, kembang kempis hidung tahan bau buah2 ni. nasib la puasa :P .. oh order kali ni, customer dh pesan nk less strawberry, maka saya ganti dgn grape yg juicyyy.. beli seplastik anggur , yg lebihnya saya ngap bersama suami & little ff :)))))


btw, buat masa ni saya jual pavlova satu size je. 1kg, RM65. ikutkan saya lukis 8 inch punya circle. tp taula tgn manusia (kata homemade kan? hehe), kdg2 terlebih & terkurang. kalau tertekan spatula lebih jadila 9 inch, kdg2 jadi 10 inch.. but basically, adunanya tetap sama & cake board saya pakai 11 inch. so jgn marah ye kalau sometimes pavlova saya tertinggi (kecik skit) and ter-rendah (jd lebar). buah2 insyaallah, selagi ada kt peti ais tu mmg saya penuhkan crust yg berbase cream ni hehehe


enjoiceee :)




No comments:

Advertisement

Advertisement