Advertisement

Tuesday, February 22, 2011

Does Money Buy Happiness??



most of the time; YESS!! but sometimes, we don't need huge amount of money to be happy kan? tgh kayap pun boleh happy..



ok, meh saya share kenapa saya ala2 happy harini:



i)setelah berbulan2 merancang, harini sy dpt la bergerak nk puasa ganti (read: bukan sunat! yg wajib ni pun tak habih2) .. 7 days to go.. lalalallalala


ii)module berhantu ni for the first time cecah 99.13%. module ni mmg buat hidupku haru biru. byk dh air mata membazir sbb dia. dhlah programmer bermacam2 negara ku deal (pure indian bahasa tebal gile, Philippine, indonesian, jb-rian.. last skali ni sporean tp dh convert jadi malaysian.. gaduh jgn ckp la.. dh selalu sgtttt. nasib la hati kental. kenapa module ni penting sgt? sbb dgn module ni la gov boleh deduct fee consession kompeni. kalau dpt 1m tp deduct 500k, apa nk makan? so.. module ni mmg TOP betul! oh.. lagi satu since ada 22 hospitals, so ada 22 kepala yg sukati2 je buat rules even guideline ada. guideline ni last update 1999 kot.. so pk la efisyen ke tidak dh rules dia... sbb bende ni la byk bende bikin hatiku panass.. penah gak terpk nk back off (biasala time emo).. haha..



iii) csi module lain. ni module sakit jugak. dhlah cover semua module yg ada... skang tgh level berpk. finding dh dpt dan fwded to programmer. malm ni dia buat n esok baru boleh check output.. hidup tak berenti berpk kan? takpe tgh happy so tak stress :P



iii) happy jugak sbb tiba-tiba dpt chatting dgn otai **. so instead of pening kepala dilema nk apply plan A ke plan B ke.. otai ni bg guideline. then i share knowledge yg rasa2 dh kompiden pasal choc ganache. so ala2 tukar2 ilmu.. actually 2 hari lepas baru dpt call dari bakery kelas ** which cost me 500++ .. not now kot :0 . tgkla, ikut plan nk test dulu n tgh eyeing few classes yg lagi menarik (sbb nk ajar resepi kek sedap2!!) cuma kene check scheduled..



dh tu je kehappy-an buat masa ni. moga2 esok lagi happy dari hari ni.. aminnn :)



ps: ni kegembiraan smlm, sy cuti sbb bbstr ada medical appoinment. skang kalau amik gmbar sure suh ff tunjuk gg & peace sign tu.. haha.. mama kaki buli!

3 comments:

Azurah Anuar said...

au gi beli kek kat kedai tu, dia pun bagutau ada icing class kan? royal icing for RM500.

CCK said...

aku saran ko cari kerja lain laaa.

Yulie Elveera said...

wawa,
ya betul! 500.. if aku full time aku amik la.. part time ni malas ler pulak :P

cck,
aku terpk gak.. hhehe. nntila if EQ hotel ada keje kosong aku nk mohon la jadi tukang bakar kek. kot2 diorg antar aku masuk wilton class ke.. wooohoooo

Advertisement

Advertisement