Advertisement

Friday, December 11, 2009

ASAM PEDAS MALINJA

asam pedas mmg makanan KEBESARAN orang melaka. kalau tak pandai masak mmg tak lengkapla pakej kemelakaan tu. frankly speaking, saya masih belum expert masak asam pedas. mungkin sbb tak selalu praktice. cuba jugak masak asam pedas style melaka, so far baru 50% capai standard.


kalau kawan-kawan dtg melaka, mesti port ni yg kami tuju. so far, setiap org yg makan mesti tak bersisa.. ASAM PEDAS MALINJA mmg memenuhi segala jenis spesifikasi yg patut ada dlm asam pedas yang baik :

pedas, masam, ikan/daging yang berlemak2, sambal belacan + ulam (optional)

my choice : set asam pedas ikan parang. makan sambil membuang duri adalah kenikmatan yg terkata...


oh, ada jugak roti terbang yg glamour & sedap.. (fiza, sgt sesuai utk ibu2 mengandung .. yum yum yum)

LOCATION: sebelah Hotel Strait Meredian ada gerai sempoi belakang Big Apple Asam Pedas (bukan doughnut tu, hehe)

10 comments:

iekaz said...

best ke asam pedas tu? maybe wknd ni i nk turun melaka... kalau hubby rajin, blhla i ajak dia singgah situ.. hehe

Yulie Elveera said...

besttt sgtttttttt.. i dulu masa peknen hari2 nk makan sbb dia masam2 pdas. ilang loya2.. u should try. tgh psiko fiza ni suh dtg melaka.. hehe

fadillah said...

asam pedas my favorite!

N I N I E said...

klu hotel tu tahula.. sebelah tu eh? klu tahu dulu dah pegi dah..

Yulie Elveera said...

mjah, if next time ko pi makcik tu aku bawak nk pi sini?
kak ninie, cuba lah kalau dtg melaka.. confirm terkenang2

Pokchik said...

penah pegi sekali-dua masa bujang dulu.. layan roti terbang aa.. (klu x silap, brader canai roti tu menang competition roti terbang ke apa tah)

asam pedas.. masa bujang, selalu pegi kt kota laksamana.. tp bila dh kawin nih, asam pedas wifey lg sedap.. ekekeke..

yulie said...

pokchik, wife u dh pegang title melaka sejati la.. i tak pass lagi. hihi

♥ a i z a ♥ said...

yulie, this is the place yang sham bawak aku gi makan time aku datang melaka dulu ek??

Yulie Elveera said...

aiza, DEFINITELY! kawan2 dtg melaka mmg aku bawak sana selalu.. aku suka, so nk suh korg rasa jugak nikmatnya.. :)

Papa-NtiQ said...

saya selalu mkn sana klu gi melaka. semalam baru je bawak famili makan saya. nampak hotel straits meridian dah tukar nama.
kalu yulie senang2 tu jenguk la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal tempat2 makan best dan jgn lupa register sebagai follower yer TQ

Advertisement

Advertisement